هزینه ی ساخت اتاق فرار

برای ساختن یک اسکیپ روم همونجوری که توی مقاله ی هشت خان ساخت اتاق فرار گفتیم ، علاوه بر هزینه های زمانی و فکری که باید انجام بشه ، برای اجرای کارهای فنی و غیر فنی  در نظرگرفته می شود

هزینه ای که برای ساخت هر اتاق فراری درنظر گرفته می شود ممکن است با بازی دیگه متغیر باشه ، چون المان های متفاوتی توی هر سناریو در نظر گرفته میشه اما ما امروز به صورت کلی می خواهیم هزینه هایی که قابل پیش بینی هستند رو در تولید یک اتاق فرار بهتون بگیم.

هزینه های ثابت هر اسکیپ روم

همه ی اتاق فرار ها مقداری هزینه های ثابت دارند که تفاوتی نمی کنه سبک بازی شما چی باشه . در ادامه ی مقاله سعی می کنیم به تعدادی از اون ها اشاره کنیم که حاصل تجربه های این چند سال مجموعه ما است.

هزینه ساخت اپراتوری

 اپراتوری:

اپراتوری از بخش های مختلفی تشکیل میشه که  معمولا با توجه به قیمت های روز ثابت خواهد بود

  • دوربین و میکروفون : البته تعداد دوربین ها و میکروفون ها هم با توجه به تعداد فضا ها متفاوته
  • دی وی آر: برای همه ی دوربین ها برای اینکه خروجی داشته باشین باید یک DVR تهییه کنین که با توجه به تعداد دوربین هاتون می تونین از 4 کانال تا 32 کانال استفاده کنین
  • باند ها و خروجی صدا : تعداد باند ها هم توی هر بازی بستگی به این داره که شما چه کیفیت صدایی مد نظرتونه که ارائه بدین قابل تغییره ولی قابل پیشبینی ایه
  • مانیتور ها : بستگی داره که هینت شما از طریق مانیتور باشه یا نه، اگه باشه با توجه به تعداد آن ، هزینه اش متفاوته ولی اگه هینتتون از طریق مانیتور نباشه فقط با یه مانیتور که خروجی دوربین هاتون رو داره می توانید گروه را کنترل کنید
  • و ….

 اجاره ی یا خرید ملک

با توجه به متراژی که برای اتاق فرار خود در نظر گرفتین ،( و نکته قابل توجهی  که خرید ملک به شدت دشواره ) شما مقداری بابت کرایه ومقداری برای پول پیش، باید پرداخت کنید که البته محله ای که انتخاب می کنین قیمت ها بالا و پایین است.

 دیوار کشی و بنا:

معمولا وقتی ملکی اجاره میشه برای اجرا و ساخت اتاق فرار باید اتاق های جدید برای سناریو مد نظر شما کشیده بشود که در نتیجه شما احتیاج دارید که تیغه کشی کنید و اتاق های جدید شکل بدید . که در ادامه ی آن هزینه ی سفید کردن دیوار هایی که کشیده شده است هم اضافه کنید.

 فلز کاری:

طبیعتا وقتی شما دیوار کشی کنید، نیاز دارید که برای همه ی ورودی ها و خروجی ها چارچوب تهیه کنید پس یکی دیگه از هزینه هایی که شما قطعا پرداخت خواهید کرد خرید آهن و البته پرداخت دست مزد آهنگر می باشد.

 سیم کشی

یکی یگه از مراحل ساخت اتاق فرار سیم کشی دوربین ها ، باند ، روشنایی ، میکروفون و … است که علاوه بر هزینه انواع سیم ها نیاز به تخصص توی این حوزه برای نصب است که اگه ندارید یه هزینه ام بابت نصب باید بپردازید.

 ماسک و لباس اکتورها

یکی از المان های جذاب اتاق فرار  ماسک و لباس های اکتورهاست که باید با توجه به سناریوی بازی تهیه شود ، هزینه های ماسک که با توجه به قیمت روز ممکن است متفاوت باشه ولی برای لباس های اکتور شما بهتر است  پارچه پارچه بخرید و به دستان هنرمند خیاط بسپارید.

 سناریو و معما

اگر سناریو و معما رو خودتون بنویسید که البته از نظر ما نیاز به تخصص داره ، این هزینه تون کم میشه ولی اگه واقعا وقتش رو ندارین یا فکر می کنید که تواناییش رو ندارید حتما به افراد متخصص این کار بسپرید و هزینه اش رو پرداخت کنید که اون هم با توجه به مقدار کیفیتی که ارائه میشه تفاوت داره ولی بازه اش مشخصه .

حقوق پرسنل اتاق فرار

وقتی یه اتاق فرار اجرا میشه تازه دغدغه های جدید خودشون رو نمایان می کنند ، یکی از هزینه های ثابتی که همیشه دارید پرداخت دستمزد به اکتورها و پرسنل مجموعه است که با توجه به سیاست هر مجموعه این عدد فرق می کند.

هزینه های غیر ثابت هر اتاق فرار

سناریو و فضا سازی طبق آن

شما فرض کنین ما دوتا سناریو داریم که یکی راجع به یک خونه ی قدیمی متروکه  و دیگری در قصری مجلل است ، همانطور که تصور ذهنی شما شکل گرفته قطعا هزینه ی فضا سازی یک قصر با فضا سازی یک خونه ی قدیمی اصلا باهم قابل مقایسه نیستند.

وقتی سناریویی  انتخاب می شود ، ( از لحاظ فضایی که باید ارائه بدید) پیچیده تر باشه در نتیجه جذابیت بازی هم بهش اضافه میشه و هزینه ی بیشتری هم باید پرداخت کنید.

 

 ساخت معما

همان طور که در مقاله ی انواع معما ها با آن پرداختیم نوع معما ها با هم تفاوت داره ،شما می تونید کل بازی تون رو پر از معما های کاغذی کنید و هیچ نوآوری و ابتکاری نداشته باشید و اما می تونید برعکسش عمل کنید برای مثال سازه های جذابی بسازید و کار باهاشون تجربه ی کاربری فوق العاده ای بهتون بده که قطعا هزینه ی بیشتری داره و متغیر خواهد بود.

 دکور

هزینه ی دکور از همون هزینه های خیلی متغیره ، این بار دو تا قصر در نظر بگیرین هر دو با توجه به سناریو که در نظر گرفته پر خرج قراره بشه ولی اگه دو نفر که یکی کم سلیقه و دیگری با سلیقه و حرفه ای باشد ، به صورت مجزا این فضا هارا دکور کنند، ممکن است تفاوت هزینه ی شایانی داشته باشد چون تصورهر کدام از قصر و همچنین استفاده از المان هایی که مد نظرشونه کاملا باهم تفاوت داره و قطعا خروجی هم که دارند فاصلشون باهم از زمین تا آسمون خواهد بود.

 

 بازاریابی دیجیتال

بعد از ساخت مجموعه؛ تولید مشتری است. یکی از مهمترین راه های تولید مشتری سوشیال مدیاهاست از جمله اینستاگرام که خودش هزینه های متفاوتی داره .

وجود وب سایت به برند شما اعتبار متفاوتی میده و اگر سایتتون رو بهینه کنید طبیعتا تعداد مشتری های بیشتری خواهید داشت

که بهینه سازی سایت هم قیمت های متفاوتی دارد.

 

این بخشی از تجربیات مجموعه پازل روم توی ساخت 10 اتاق فراری که داخل مجموعه یا خارج از مجموعه  بوده که سعی کردیم توی این مقاله برای شما همراهان توضیح بدیم اگه شما هم سوالی در مورد هر کدام ازین مورد هایی که گفته شد دارین می تونید زیر این پست ازمون بپرسید

 

 

 

 

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود