هر چیزی که باید در مورد اکتور اتاق فرار بدانید

اکتور یا بازی‌گردان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق فرار است، در واقع شور و هیجان بازی‌های اتاق فرار از اکتور بازی دریافت می‌شود.

اما باید و نبایدهایی در مورد اکتور بازی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، پس اگر علاقه‌مند به این عنوان هستید باید این را بدانید که این مقاله برای شما نوشته شده است.

برای تجربه ی اتاق فرار کرج از مجموعه پازل روم می توانید اقدام کنید

 

 

 

اکتور اتاق فرار

چراغ‌های آسایشگاه یکی در میان خاموش و روشن می‌شود، فضا مخوف و ترسناک است در اطراف خود اتاق‌هایی را می‌بینید که روزی بیماران اعصاب و روان بستری بودند شما از این ساختمان درخواست کمک شنیدید.

به آن جا مراجعه کردید تا به کسی کمک کنید، اما انگار آن صدا توهم بود، هرچه جلوتر می‌روید فضا رعب‌آورتر می‌شود در این لحظه احساس می‌کنید کسی به جز شما حضور دارد.

کسی که خیلی از شما سریع‌تر است و هر کاری از دستش بر می‌آیید.عکسی از یک اتاق ویلچر در اتاق فرار

داستان بالا به‌خوبی می‌تواند نقش اکتور را در بازی نشان دهد، کسی که هم حضور دارد و هم حضور ندارد؛ کسی که می‌تواند دو قطب داشته باشد هم به شما کمک کند و هم شما را گمراه کند.

اکتورهای اتاق فرار باتوجه‌به ژانر و سبک بازی می‌توانند چهره‌های متفاوتی داشته باشند تصور کنید:

شما را به جرم ورود به یک مکان خاص دستگیر کرده‌اند، شما وارد یک زندان می‌شوید و در این زندان متوجه می‌شوید که زندانی دیگری هم وجود دارد.

آن زندانی که درواقع همان اکتور بازی است برعکس باقی اکتورها به شما کمک می‌کند تا از زندان فرار کنید و حتی جان خودش را به‌خاطر فرار شما از دست می‌دهد.

پس تمامی اکتورها نمی‌توانند نقش منفی و ترسناک داشته باشند، در ادامه با دو مدل از اکتورها آشنا می‌شود که هدف هر یک از آن‌ها در حضور بازی را نام می‌بریم.

برای دونستن اینکه اسکیپ روم چیست بیشتر مطالعه کنید

 

·اکتور تعاملی اتاق فرار :

اکتور تعاملی، سبکی جدید و تازه است که باعث بالارفتن هیجان و شور در بازی می‌شود.

اکتور اتاق فرار تعاملی گروه را مدیریت می‌کند و حتی می‌تواند به آن‌ها نقش خاصی در بازی بدهد، این نوع از اکتور اجازه صحبت‌کردن به گروه می‌دهد.

حتی در مواقعی به آن‌ها کمک می‌کند تا در مسیر درست گام بردارد، در بازی‌های اکت محور هر سانس از بازی می‌تواند با سانس دیگر متفاوت باشد، زیرا: جنس تعامل باعث تفاوت می‌شود.

یکی از ویژگی های بازی های تعاملی این است که تک تک رفتار ها و جملات شما ممکن است روی روند بازی تاثیر گذار باشد پس تا حد امکان از انتخاب کلمه های مناسب دقت کنید تا بیشترین لذت لازم را از بازی ببرید، بیشتر اتاق فرار هایی که اکتور تعاملی دارند ،روند بازیاشون به شعور مخاطب خیلی خیلی بستگی دارد. بصورت کلی اینکه در اینگونه بازی ها چقدر قراره بهتون خوش بگذره کاملا به خودتون بستگی داره و زیاد لازم نیست که نگران زمانی باشید که اکتور تعاملی با صحبت کردن از شما می گیرد.

مجموعه ما در حال حاضر از اکتور تعاملی خیلی استفاده می کند و شما می توانید با تجربه ی اتاق فرار ضحاک و اتاق فرار رانساکا به روز ترین مدل بازیگر تعاملی را ببینید متوجه هنر شخصیت پردازی بازیگران اسکیپ روم بشوید.

بازیگران ما سعی می کنند شما را در دل داستان هایی که دارند غرق کنند به شکلی که گاهی برای حل مشکل شخصیت اصلی بازی حتی خودتان را در خطر می اندازید . اینجا دقیقا نقطه ی جذابیت بازی اسکیپ روم است

وظایف اکتور تعاملی اتاق فرار :

  • ترساندن گروه
  • گمراهی گروه
  • کمک به اعضای گروه
  • رساندن داستان و سناریو  بازی

البته همه ی کار های گفته شده توسط اکتور تعاملی لزومی به اجرا نداره زیرا بستگی به سناریو و نقشی که برای آن بازیگر در نظر گرفته شده ، تعریف می شود و نمی تواند خارج از چارچوب ها عمل کند.

·اکتور غیرتعاملی اسکیپ روم:

اکتور غیرتعاملی اتاق های فرار، مانند موسیقی بازی است، در کار شما دخالت نمی‌کند، تنها در گوشه‎‌ای از بازی مشغول به انجام کار خود است، اما توصیه درست این است که به حرکات و اکت‌هایی که این اکتور انجام می‌دهد دقت کنید.

گاهی اکتور اتاق فرار غیرتعاملی با کاری که انجام می‌دهد قصد کمک به شما را دارد و یک سرنخ را دارد بازی می‌کند پس به‌خوبی به آن دقت کنید.

خیلی از اکتور های غیر تعاملی هدفی غیر از ترساندن دارند، برای مثال اکتور های تئاتری هدفی همچون روایت بخشی از داستان و یا اتفاقاتی که در گذشته افتاده را برای شما به نمایش می گذارد و باعث می شود شما به درک درست تر و بهتری از سناریو بازی برسید.

 

مهم ترین قانون های اکتور اتاق فرار

حضور بازی‌گردان در اتاق فرار مقدار قوانین و باید نبایدهایی دارد که بهتر است قبل از اینکه وارد بازی موردنظر خود شوید در جریان آن‌ها باشید، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

  • اولین قانونی که درمورد اکتور اتاق فرار وجود دارد این است که اکتور را لمس نکنید اکتور هم اجازه لمس کردن شما را ندارد (البته در برخی از اتاق فرارها این قانون حاکم نیست)
  • در طول بازی زمانی که اکتور به شما نزدیک می‌شود تلاش نکنید که به اکتور آسیب وارد کنید.
  • اطلاعات موردنیاز خود را به‌زور از اکتور نگیرید.
  • نکتة بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرده این است که تلاش نکنید که اکتور اتاق فرار را مسخره کنید؛ آن‌ها هم انسان هستند و برای شغل خود احترام قائل‌اند.
  • تلاش کنید که تا از ترسی که در طول بازی  توسط بازیگردان به وجود می‌آید لذت ببرید، خودتان را محدود نکنید و جیغ بکشید تا هیجان بازی خود را افزایش دهید.
  • به تمامی نکاتی که لازم است چه از گفتار و چه از رفتار اکتور ها بدست بیاید دقت کنید تا خط فکری بازی را درک کنید.
  • در تمامی مواقعی که اکتور های ترس بازی داخل بازی هستند چشم هایتان را نبندید و از دبدن اکت ها لذت ببرید.

برای اینکه از سایر قانون های  اتاق فرار اطلاعات کسب کنید می توانید کلیک کنید

هدف از حضور اکتور اتاق فرار چیست؟

حضور بازی‌گردان زنده در اسکیپ روم، فواید و مزایای بسیار زیادی دارد که می‌تواند روح دوباره به بازی ببخشد.

حل معما بدون هیجان و ترس گاهی برای همه افراد خوشایند نیست اما اضافه‌شدن ترس و وحشت می‌تواند شور تازه‌ای به بازی هدیه دهد.

·افزایش هیجان در اتاق فرار

تصور کنید که شما وارد یک بازی با موضوع احضار روح می‌شوید؛ اگر تنها از عروسک در بازی استفاده شود نمی‌تواند شما را غافلگیر کند و یا جو موردنظر را به شما منتقل کند.

حضور یک بازی‌گردان در نقش روح باعث می‌شود تا شما وارد بازی شوید و خود را در داستان جای دهید و بازی شما از یکنواختی خارج شود؛ هیجان هم به ژانر بازی‌های شما اضافه شود.

 

·هدایت بازیکنان به مسیر درست:

وجود یک  اکتور در اتاق فرار، به گروه و تیمی که درون بازی هستند، کمک می‌کند تا در مسیر درستی حرکت کنید و اگر در مسیر خود گمراه شدید و جایی از کار را اشتباه رفتند اکتور به آن‌ها کمک می‌کند البته این کمک درواقع با اسانس ترس همراه است.

نقش بازیکنان در برابر اکتور اتاق فرار

 

یکی از مهم ترین کارهایی که بازیکنان باید در برابر اکتور اتاق فرار داشته باشند این است که در تمامی لحظات تلاش بر این باشد که انرژی بازیگردان به هیچ عنوان نباید بیوفتد.

شما می توانید با تشویق های کوچک و بزرگ اکتور را به وجد بیاورید تا بهترین عملکرد را داشته باشد تا خاطره ای فراموش نشدنی تر برای شما خلق کند.

همچنین اگر انتقاد و پیشنهادی به طرز اجرای اکتور دارید می توانید در پایان بازی به صورت محترمانه بیان کنید تا به بهتر شدن بازی و البته بازیگر هم کمک کرده باشید.

به هیچ عنوان در وسط بازی به ایراد گرفتن از دکور ، سناریو و بازیگردان نپردازید چون شما نمیدانید چه سوپرایزی برای شما تدارک دیده شده است پس بگذارید تیم اجرایی تمام توان خود را ارائه دهد.

در این قسمت از مقاله پازل روم تلاش کردیم تا در خصوص باید و نبایدهای اکتور اتاق فرار اطلاعاتی را درج کنیم و هرآنچه که شما باید در مورد اکتور بدانید را منتشر کردیم اگر شما تجربه جالبی در این زمینه دارید برای ما بنویسید.

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود