5 دقیقه تا دانستن اسکیپ روم (اتاق فرار) چیست؟

اتاق فرار چیست؟ در این قسمت از مقاله پازل روم قصد داریم تا در خصوص اتاق فرار که این روزها سرگرمی اصلی بسیاری از جمع‌ها شده است صحبت کنیم، پس اگر در این زمینه کنجکاو هستید این مقاله برای شما نوشته شده است.

اسکیپ روم یا همان اتاق فرار این روزها به تفریح اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است، تعریفی که می‌توان در مورد این بازی ارائه داد این است که ابتدا باید یک گروه تشکیل دهید و وارد اتاق‌هایی اعجاب‌انگیز شوید.

داستان نهفته پشت هر اتاق فرار

هر اتاق داستان منحصر به خود را دارد و پشت هر داستان اسراری نهفته است که شما باید آن را کشف کنید، پس اگر شما اهل هیجان و معما هستید جای خوبی را برای اوقات فراغت خود انتخاب کرده‌اید.

فراموش نکنید که بسیاری از اتاق‌ها چاشنی‌های برای جذابیت بیشتر اضافه می‌کنند، مثل ترس، وحشت، دلهره و هر چیزی که بتواند آدرنالین خون بازیکنان را افزایش دهد.

داستان نهفته پشت هر اتاق فرار

اسکیپ روم یا سافاری وحشت مساله این است؟

تفریحاتی که در کشور ما وجود دارد محدود است و گاهی تکراری اما بازی اتاق فرار می‌تواند یک لذت جدید که تابه‌حال تجربه نکرده‌اید را برای شما به ارمغان آورد؛ بسیاری از افراد بر این باورند که اتاق فرار همانند سافاری‌های وحشت است اما این فرضیه باطل و غلط است.

سافاری وحشت که در شهر بازی‌ها وجود دارد عده‌ای از افراد وارد تونل‌های وحشت می‌شوند و تنها کاری که باید انجام دهند فرار است، اما در اتاق فرار تنها وظیفه مراجعه‌کنندگان فرار نیست بلکه حل معما است.

درست است که اتاق فرار در کشورمون با بازی های ترسناک بسیار معروف شد ولی هرچه که زمان گذشت اینگونه نماند و دست خوش تغییرات شد.

6 بخش‌های مختلف از اتاق فرار

اتاق فرار دارای قسمت‌ها و یا المان‌هایی است که بهتر است قبل از اینکه بازی را شروع کنید از آن‌ها اطلاع داشته باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اتاق‌های فرار تا پایان این مقاله با ما همراه باشد.

·اهمیت کار گروهی برای تیم ها

اولین و مهم‌ترین موضوعی که در بازی‌های اتاق فرار مطرح است تیم و یا گروهی است که با آن‌ها قرار است بازی کنید؛ بهتر است در انتخاب گروه خود محتاط باشید و گروهی را انتخاب کنید که به روحیه کار گروهی اعتقاد داشته باشند.

کار گروهی در بازی‌های اسکیپ روم حیاتی و مهم است، برای حل بسیاری از معماها احتیاج به افرادی دارید که شما را یاری کنند پس اگر شما هم مانند بسیاری از افرادی که برای تفریح اسکیپ روم را انتخاب می‌کنند شیفته معما هستید با کسانی که این سبک از بازی‌ها را کوچک می‌شمارند هم تیمی نشوید.

زمانی که وارد اتاق موردنظر شدید باید تمام اجزای تیم پخش شوید و به‌خوبی تمامی اتاق را بررسی و کاوش کنید تا اطلاعاتی که مخفی شده‌اند را پیدا کنید و برای حل معماها از اطلاعات کسب شده استفاده کنید.

·داستان یا سناریو اسکیپ روم

هر اتاق فرار در سرتاسر دنیا داستان منحصربه‌فردی دارد که به‌صورت طبیعی هر یک از داستان‌ها ژانر متفاوتی دارد، پس اینکه چه ژانر از بازی را انتخاب کنید به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

داستان اکثر بازی‌های اتاق فرار هیجان‌انگیز و رعب‌آور است، اما اتاق فرارهای دیگری هم وجود دارد که از ژانرهای سرقت، کمدی، تعاملی و از این قبل سبک‌ها استفاده می‌کنند.

 داستان بازی را به‌خوبی گوش دهید، زیرا: بسیاری از داستان‌ها معمای پنهانی هستند که باید آن‌ها را کشف کنید.

برای اینکه بدونید انواع اتاق فرار به چه شکلی است روی لینک کلیک کنید

·وقت آن است که وارد بازی شوید

زمانی که تمامی توضیحات لازم را از مسئولان مربوطه شنیدید وقت آن است که واردی بازی شوید، نحوه ورود به اتاق‌های بازی متفاوت است، در بعضی از بازی‌ها باید اجزای تیم تک‌به‌تک وارد شوند یا با چشم‌های بسته و… .

به‌محض اینکه وارد بازی شدید وقت آن است که در اتاقی که هستید پخش شوید و همه چیز را بررسی کنید؛ تمام اتاق را بگردید حتماً به مورد عجیب و یا سرنخی برخورد می‌کنید.

بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که هر بازی محدودیت زمانی دارد و برای اینکه پیروز بازی شوید باید قبل از پایان زمان مشخص شده به هدف اصلی بازی رسیده باشید.

·معماها و سرنخ های بازی

معماهای بسیار زیادی در مسیر شما قرار می‌گیرد که برای عبور از آن مرحله باید آن را حل کنید و پشت سر بگذارید برای حل کردن هر یک از معماها مقداری اطلاعات در دسترس است آن‌ها را خوب بررسی کنید و به ارتباط بین آن‌ها فکر کنید.

حال اینکه این معماهای اتاق فرار چه نوعی هستند می تونید روی لینک کلیک کنید

تیم شما تا حل کردن تمام معماها و رسیدن به هدف اصلی درون این بازی می‌ماند و زمانی از اتاق خارج می‌شوید که به هدف غایی اتاق فرار رسیده باشید، گاهی این هدف می‌تواند بازکردن در اصلی باشد یا خنثی‌کردن بمب پنهان در بازی و یا کشف یک قاتل زنجیره‌ای!

برای پیداکردن سرنخ هر یک از معماها فقط کافی است دقت کنید، به نشانه‌هایی که در مسیر شما قرار گرفته است دقت کنید و فراموش نکنید که هیچ رویدادی در بازی اتفاقی نیست.

خیلی از کسانی که با ما تماس می گیرند برای رزرو ، نمی خواهند که بترسند و در آرامش معماهای بازی رو حل کنند. ما برای این دوستان اسکیپ روم معمایی پیش نهاد می کنیم.

حال که تا این قسمت از مقاله اسکیپ روم با ما همراه بودید باید برای این سؤال که اسکیپ روم چیست پاسخی پیدا کرده باشید، اما باید به این نکته اشاره کنیم این موارد تمام چیزی که به اسکیپ روم مربوط است نیست!

اتاق فرار، بایدونبایدهای بسیار زیادی دارد که قبل از اینکه بازی موردنظر خود را شروع کنید مسئولین بازی آن‌ها را با شما در میان می‌گذارید پس اگر اولین‌بار است که قصد بازی را دارید نگران نباشید، اگر انتخاب درستی داشته باشید اولین تجربه شما تبدیل می‌شود به بهترین تجربه.

·گیم مستر (مدیر بازی)

گیم مستر یا همان مدیر بازی، کسی از که از بیرون بازی با استفاده از دوربین‌های مداربسته تمام لحظات، شما را تماشا می‌کند.

ممکن است در طول بازی به مشکل بخورد و نتوانید معمای پیش رویتان را حل کنید، اما نگران نباشید شما می‌توانید از دنیای خارج از بازی کمک بخواهید تا در مسیر حل معما به شما کمک کند.

اینکه چطوری باید درخواست کمک بدهید و یا اینکه کمک به چه صورت به دست شما می‌رسد بستگی به بازی شما دارد که قبل از شروع بازی گیم مستر شما را در جریان قرار می‌دهد.

·اکتور (بازیگر بازی)

بهتر است با این واقعیت روبه‌رو شوید که دربازی‌های اسکپ روم فرد دیگری جز تیم شما هم در بازی حضور دارد، گاهی فرد موردنظر قصد کمک به شما را دارد و گاهی باید از او فرار کنید.

·بایدونبایدهای بازی اتاق فرار

قوانین هر یک از بازی‌های اسکیپ روم با هم متفاوت است و هر مجموعه باید و نبایدهایی دارد که مختص به آن است، اما برخی از این قوانین برای تمامی بازی‌ها یکسان است که باید آن‌ها را بدانید:

برچسب‌های با عنوان لطفاً دست نزنید در بر روی برخی از وسایل چسبیده شده که به این معنی است که نباید به آن‌ها دست بزنید، زیرا: به معمای شما ربطی ندارد تنها دکور بازی است، اگر هم ربطی به معمای پیش‌رو دارد تنها با نگاه‌کردن می‌توانید به سرنخ پنهان آن پی ببرید.

قانون دیگری که در تمام اتاق‌های فرار ثابت است، لمس نکردن اکتور بازی است، اکتور یا بازیگری که در بازی قرار دارد به شما دست نمی‌زند پس شما هم نباید این کار را انجام دهید.

در بازی‌های اتاق فرار شما در موقعیتی قرار نمی‌گیرید که احتیاج به‌زور زدن باشد، پس تلاش نکنید که میز، صندلی و یا دکور را جابه‌جا کنید هر چیزی که به شما و سلامتی شما ضربه بزند در بازی مقدر نشده است.

قفل های جدید در بازی

یکی از مهم ترین کارهایی که بعد از حل معما انجام قرار است انجام دهیم باز کردن انواع قفل اتاق فرار است که یکی از جذابیت های این بازی در کناز هیجان و ترس و … سرعت عملی است که شما باید در باز کردن یک قفل داشته باشیم .

در مقاله ای جداگونه به آن خواهیم پرداخت.

راه‌های رسیدن به موفقیت در اتاق فرار

برای اینکه بتوانید پیروز از بازی اتاق فرار خارج شوید چند نکته وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها حیاتی است، پس مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به‌خاطر بسپارید.

  • در انتخاب هم تیمی دقت کنید، افرادی را انتخاب کنید که هم‌نظر و هم‌سلیقه با شما باشند، روحیه کار گروهی اصلی‌ترین نکته است که می‌توان به آن اشاره کرد.
  • به‌تمامی نشانه‌ها و المان‌هایی که در مسیر شما قرار می‌گیرد دقت کنید و فراموش نکنید که شما در یک بازی هستید پس نویسنده‌های بازی همیشه یک سرنخ در مسیر شما قرار می‌دهند تا به کمک آن بتوانید معما را حل کنید.
  • یکی از اعضای گروه خود را به‌عنوان مدیر انتخاب کنید، فرد مدیر وظیفة این را دارد تا شرایط را مدیریت کند و از استرس به وجود آمده بکاهد.
  • اگر ژانر بازی موردنظر شما وحشت است، بهتر است آرامش خود را حفظ کنید، زیرا: قرار نیست آسیبی به شما وارد شود، پس تمام تلاش خود را کنید تا از هیجان بازی لذت ببرید.

مزایای بازی اتاق فرار

شاید برای شما سؤال باشد که اسکیپ روم چه مزایایی برای شما دارد که سوالی به جا و به‌موقع است، اگر قرار است در اوقات فراغت تفریحی را انتخاب کنید بهتر است موردی باشید که مزایایی برای جسم و روح شما داشته باشید.

  • همان‌طور که اشاره کردیم در بازی اسکیپ روم اولین المانی که به چشم می‌خورد کار تیمی است، پس اتاق فرار به‌راحتی می‌تواند روحیه همکاری را در افراد افزایش دهد به‌خصوص گرو سنی جوان و نوجوان.
  • در بازی‌های اتاق فرار شما شاهد رشد خلاقیت خواهید بود و به‌راحتی می‌توانید ذهن خود را آزاد بگذارید تا هر مقداری که می‌خواهد ایده‌پردازی کند.
  • شما در مدت زمانی که در بازی اسکیپ روم هستید از تمامی دغدغه‌ها و مشکلات خارج از بازی رها می‌شود.
  • همچنین بازی اتاق فرار می‌تواند ترس و استرس‌های کاذب را از شما دور کند و حس اعتمادبه‌نفس و ازخودگذشتگی را در شما افزایش دهد.

محدوده ی سنی اتاق فرار

البته که انتخاب محدوده ی سنی برای بازی اسکیپ روم نیازمند بررسی معیار های مختلف اون بازی را احتیاج دارد ولی به صورت کلی برای بازی های ترسناک توصیه ی مجموعه ما از سن 17 سالگی به بالا است ولی اگر با سن و سال کمتر هستین حتما باید رضایت خانواده برای اجرای بازی برای شما باشد

حال اگر بازی غیر ترسناک باشد با توجه توصیه ما برای بالای 13 سال می باشد که باز هم توصیه می شود که شخصی به عنوان کاپیتان تیم می باشد سن سالش حداقل بالای 17 سال باشد که کیفیت بازی کاملا حفظ شود.

اتاق فرار چیست؟ سوالی که در ابتدا این مقاله مطرح کردیم و تا کنون به‌تمامی زوایا و جهات آن اشاره کردیم، اگر تا این قسمت از مقاله با ما همراه بودید شما این آمادگی را دارید که بازی اسکیپ روم را آغاز کنید.

این نکته را از خاطر نبرید که پس از اتمام بازی برد و یا باخت مهم نیست چیزی که اهمیت دارد روحیه همکاری و هیجانی است که در طول بازی با شما همراه بود، اگر شما تجربه و خاطره مشترکی از اتاق فرار به‌خاطر دارید برای ما بنویسید.

تعریف دقیق از اتاق فرار

آرمان صمیمی

مهدی رضایی
محسن دفاعی
مهناز اسدالهی
4.6
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود