معرفی انواع قفل‌های اتاق فرار

انواع قفل‌های اتاق فرار، عنوانی است که در این قسمت از مجله پازل روم قصد بررسی و تحلیل آن را داریم؛ شاید ابهاماتی از اتاق فرار در ذهن شما باقی‌مانده باشد و نتوانسته‌اید با تمامی جزئیات اتاق فرار آشنا شده باشید.

پیشنهاد ما به شما این است که مقاله اسکیپ روم چیست را مطالعه کنید.

اتاق‌های فرار از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که یکی از مهم‌ترین بخش‎های آن قفل است؛ قفل در واقع راه ورد شما از یک معما به معمای دیگری است پس باید به‌خوبی با آن آشنا شده باشید.

آشنایی با انواع قفل اتاق فرار، قبل از بازی واجب و ضروری است پس فراموش نکنید که قبل از اینکه وارد اسکیپ روم مدنظر شوید حداقل با 5 الی 6 مدل از قفل‌ها آشنا شده باشد.

قبل از اینکه بخواهیم انواع قفل‌های اتاق فرار را بررسی کنیم، بهتر است به این مورد اشاره کنیم که اتاق‌های فرار دارای ژانرهای مختلفی است که برای شرکت در هر یک از اتاق‌ها باید باتوجه‌به سلیقه شخصی خود سبک بازی را انتخاب کنید.

مجله اسکیپ روم در قالب معرفی انواع ژانرهای اتاق فرار مقاله‌ای آماده کرده است تا کاربران به‌راحتی بتوانند از بین ژانرهای متفاوتی که وجود دارد ژانر موردپسند خود را انتخاب و بازی کنند.

انواع قفل های اتاق فرار

آشنایی با انواع قفل‌های اتاق فرار

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اتاق فرار، قفل است؛ وجود قفل‌های متفاوت در اسکیپ روم به این معنی است که شما با معماهای بسیار زیادی قرار است که مواجه شوید و بازکردن هر یک از این قفل‌ها می‌تواند در ورودی باشد برای یک معما دیگر.

حال تصور کنید که ژانر بازی شما وحشت است، یک قاتل سریالی در جستجوی شما است، شما مشغول حل کردن یک معما هستید و به‌سختی توانستید معمای پیش‌رو که کلید خروج از این اتاق است را حل کردید.

صدای نزدیک شدن قاتل نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود اما شما نمی‌توانید با وجود داشتن جواب قفل را باز کنید.

استرس و تنش در کل گروه حاکم شده صدای اره برقی را می‌شنوید اما کاری از دست شما بر نمی‌آید! تنها یک‌قدم تا رهایی مانده اما باز نکردن قفلی که رمزش را دارید می‌تواند خوشحالی اتمام بازی را از شما بگیرد.

با این تفاسیر بهتر است قبل از اینکه وارد بازی شوید با انواع قفل‌های اتاق فرار آشنا شوید، تا مشکلی با بازکردن قفل‌ها نداشته باشید.

·انواع قفل‌های اتاق فرار: قفل‌های کلیدی

یکی از ساده‌ترین قفل‌هایی که در بازی اسکیپ روم وجود دارد، قفل کلیدی است. در طول روز بارهاوبارها با این قفل‌ها سروکله زده‌اید و با خوبی با انواع آن آشنایی دارد.

در بیشتر اتاق‌های فرار از این نوع قفل‌ها استفاده شده است و پیداکردن آن‌ها هم نیاز به کاوش و جستجو دارد، توصیه‌ای که اکثر گیم مسترها به بازیکنان می‌کنند این است که پس از بازکردن قفل‌ها آن را در همان قسمت رها کنند و با خود حمل نکنند.

 

·قفل‌های جهت‌دار

یکی دیگر از انواع قفل‌های اتاق فرار که ممکن است در برخی از اتاق‌ها با آن‌ها روبه‌رو شوید قفل‌های جهت‌دار است.

قفل جهت‌دار از آن دسته از قفل‌هایی است که اگر از قبل با آن آشنا نشده باشید ممکن است در صورت داشتن رمز صحیح آن بازهم نتوانید آن را به‌درستی حل کنید، پس بهتر است به‌خوبی با این قفل آشنا شوید.

برای اینکه بتوانید این قفل را باز کنید نیاز به جهت دارید (چپ، راست، بالا و پایین) اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که پس از اینکه هر بار رمز آن را اشتباه زدید باید قفل را ریست کنید و مجدد جهت‌ها را وارد کنید.

برای ریست کردن این نوع از قفل‌ها باید قسمت بالایی قفل را دومرتبه به سمت پایین فشار دهید.

از جالب ترین نکات قفل جهتی این است که ترتیب وارد کردن جهت ها به شدت مهم است یعنی اگر جهت های درست شما ( پایین چپ راست پایین ) باشد ولی شما موقع وارد کردن جهت های آن به ترتیب ( پایین پایین چپ راست ) وارد کنید هیچ وقت قفل باز نمی شود پس حتما بعد از حل معما به ترتیبی که در معما وجود دارد توجه لازم را داشته باشید .

 

·انواع قفل‌های اتاق فرار: قفل‌های عددی

قفل‌های عددی نیز از قفل‌های پرتکرار اتاق‌های فرار هستند که شاید در طول بازی بارها با این سبک از قفل‌ها روبه‌رو شوید.

بر روی قفل شیارهایی قرار دارند که باید عدد مدنظر را روی آن شیار تنظیم کنید، عموماً 3 الی 5 عدد برای بازکردن این قفل‌ها نیاز است البته دانستن این نکته که ترتیب اعداد بسیار مهم است هم خالی‌ازلطف نیست.

زمانی که اعداد را وارد می‌کنید به این نکته دقت کنید که یا باید از چپ به راست و یا از بالابه‌پایین اعداد را بر روی شیار تنظیم کنید تا قفل باز شود.

·قفل‌های دیجیتال

معروف‌ترین و مرسوم‌ترین ابعاد و نوع قفل‌های دیجیتال که در بازی‌های اتاق فرار قرار دارد به‌صورت سیف باکس‌های هتلی است.

این نوع از قفل نیاز به 4 الی 5 عدد دارد که پس از اینکه اعداد مشخص شده را وارد کردید باید دکمه اینتر (Enter) را وارد کنید تا قفل برای شما باز شود.

نکته مهمی که در خصوص این نوع از قفل‌ها باب است تعداد دفعات مجازی است که می‌توان رمز را وارد کرد؛ تعداد دفعات در این نوع از قفل‌ها محدود است به‌صورت میانگین بین 5 الی 10 مرتبه شما مجازید تا رمز را وارد کنید.

اگر دفعاتی که رمز را وارد کردید بیشتر شد چنددقیقه‌ای قفل می‌شود و باید صبر کنید تا مجدد مجاز به تکرار باشید، پس قبل از اینکه رمز را وارد کنید بهتر است به‌خوبی آن را بررسی کنید.

 

·انواع قفل‌های اتاق فرار: قفل‌های دکمه‌ای (پتنری)

یکی دیگر از انواع قفل‌های اتاق فرار، قفل دکمه‌ای یا پتنری است.

برای بازکردن این نوع از قفل‌ها اگر الگوی شما هشت کارکتر (دکمه)  داشته باشد، شما نیاز به چهار عدد دارد و باید بدانید که ترتیب واردکردن این اعداد مهم نیست، و باید اعداد مدنظر خود را فشار دهید تا به سمت بیرون هدایت شود.

پس از اینکه چهار رقم موردنیاز را روی قفل وارد کردید باید ضامنی که در انتهای قفل قرار دارد را فشار دهید تا قفل باز شود.

اگر رمز را اشتباه وارد کردید برای ریست کردن آن باید از پشت قفل اعدادی که وارد کردید را به سمت داخل فشار دهید تا عملیات ریست انجام شود.

توجه داشته باشید که این نوع قفل ممکنه 6 یا 8 یا 10  کارکتر داشته باشد که در این صورت تعداد جواب های شما نصف اون تعداد دکمه ها یا کارکتر می شود برای مثال در قفل 10 دکمه ای شما به دنبال 5 عدد هستید.

این سبک از قفل ها معمولا به صورت بصری (یعنی با نگاه کردن) و دیدن یک الگوی مشخص و وارد کردن آن روی قفل حل می شود.

 

·قفل‌های حروفی

قفل‌های حروفی گروهی دیگر از قفل‌های اتاق فرار است که برای بازکردن این نوع از قفل شما نیاز به 5 و یا 4 حرف انگلیسی دارید و این حروف را باید از سمت چپ به راست وارد کنید تا قفل برای شما باز شود.

 

 

قفل های دست ساز و جدید!!!!!

تمامی قفل های اتاق فرار که تا اینجا معرفی شدن معمولا در همه ی اسکیپ روم ها موجود است ولی وقتی پای قفل های دست ساز با مکانیزم های جذاب به وسط میاد ، کاملا همه چی عوض می شود . حالا شما با قفلی مواجه می شید که شاید تاحالا حتی شبیه آن را هم ندیدید.

قفل های دست ساز  با توجه به اینکه می توان هر جوابی را برای آن ها در نظر گرفت ، دست سازندگان اتاق فرار را برای طراحی معما های متفاوت و جذاب حسابی باز میذاره و فقط کافیه خلاقیت به کار رفته باشه، اینجاست که بووووم ؛ بازی شما به متفاوت ترین شکل قراره اجرا بشود و یه تجربه فوق العاده داشته باشید.

یکی از ویژگی های قفل های دست ساز اینکه ما نمی تونیم هیچ مثالی براتون بزنیم که چارچوب ذهنیتون شکل بگیره ولی قطعا گیم مستر بازی برای شما  به صورت کامل  توضیح میده تا شما داخل بازی اتاق فرار سر در گم نشید ، نگران نباشید قرار نیست شما با قفلی مواجه بشید که شما هیچ وقت نتونید بازش کنید و از آن مرحله رد نشید .

مجموعه پازل روم در بازی های طمع ، هم خون و رانساکا از قفل های دست ساز ، علاوه بر بقیه قفل هایی وجود داردند و  تمامی تلاش ما این بوده که تجربه ی خاطره انگیز تری براتون رقم بزنیم.

معرفی انواع قفل‌های اتاق فرار به اتمام رسید و اگر تا این قسمت از مقاله با ما همراه بودید تقریباً با تمامی قفل‌هایی که در اسکیپ روم استفاده شده است آشنا شده‌اید و به‌راحتی می‌توانید با مواجه با این قفل‌ها آن را باز کنید، اگر شما تجربه بازکردن قفل جدیدی را دارید، برای ما نویسید

 

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود