معرفی 10 ژانر اتاق فرار مخصوص اسکیپ رومی ها

معرفی انواع ژانر اتاق فرار عنوانی است که در این قسمت از مجله اسکیپ روم قصد بررسی و معرفی آن را داریم؛ قبل از اینکه توضیحات مربوطه را آغاز کنیم بهتر است یک سؤال از خودتان بپرسید که چه شرایطی شما را مدهوش می‌کند؟

اتاق فرار یا همان اسکیپ روم یک فضای بازی است که باید برای بقا در این بازی تلاش کنید، به‌عنوان‌مثال: باید معما حل کنید، قفل باز کنید، سر از شگفتی‌ها و اسرار بازی درآورد و در انتها فرار کنید.

کلی‌ترین تعریفی که می‌شود از این بازی ارائه کرد این است، اما اگر قصد دارید به‌صورت دقیق و جزئی با اسکیپ روم آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌دهیم که مقاله اسکیپ روم چیست را مطالعه کنید.

در ابتدا بهتر است ژانر این کلمه بیگانه را بررسی کنیم، اگر بخواهیم به لغت‌نامه فارسی مراجعه کنیم این کلمه را نوع یا گونه ترجمه شده است، به‌اصطلاح داستان ماجرا و سبکی که در اتاق فرار حاکم است را ژانر می‌نامند.

ژانر در واقع می‌تواند مشخص کنید که در اتاق فرار قرار است چه ماجرایی را بازی کنید، قرار است بترسید و یا همانند یک کارگاه سر از اصرار ماجرای یک قتل درآورد؛ اما بهتر است این را بدانید که داستان اسکیپ روم‌ها تنها به همین دو مورد خلاصه نمی‌شود.

اگر علاقه‌مند به اتاق‌های فرار هستید و دوست دارید تجربیات جدید را در کارنامه خود ثبت کنید، جای درستی را انتخاب کرده‌اید و این مقاله برای شما نوشته شده است تا سبک‌های اتاق فرار اطلاعاتی را کسب کنید؛ در ادامه با انواع ژانر اتاق فرار آشنا خواهید شد.

محبوب ترین ژانر اتاق فرار، ترسناک

پرطرف‌دارترین ژانر بازی‌های اتاق فرار، ترسناک است؛ به همین دلیل تعداد اتاق فرارهای ترسناک بسیار بیشتر از باقی ژانرهای است.

مجموعه ما در حال حاضر دارای 2 تا از بهترین اتاق فرار های ترسناک است که شما می توانید با لمس لینک با توجه به داستان مورد نظرتون ، بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این سبک از اتاق فرار، بازیکنان تا انتهای بازی ترس را به همراه دارند و دلیل این ترس، ناآشنایی از فضای بازی و احساس خطر به علت اتفاقات پیش‌بینی‌نشده است که در روند بازی رخ می‌دهد.

در اتاق‌های فرار ترسناک به علت اینکه هدف اصلی و یا جو حاکم در بازی ترس است، معماها معمولا راحت‌تر از باقی ژانرها است؛ پس بهتر است در طول بازی خودتان را رها کنید و جلوی ترسیدن خود را نگیرید تا از بازی نهایت لذت را ببرید.

دلیل محبوبیت این ژانر اتاق فرار، هیجان و ترس و انتشار آدرنالین در بدن است و در خیلی از موارد بازی انقدر طبیعی است که شما واقعا از ته دلتون می ترسید و برای حفظ خوتون از خطر هر کاری انجام می دهید.

رقیبی جدی به نام اتاق فرار غیر ترسناک :

رقابتی عجیب بین طرفداران ترسناک وغیر ترسناک وجود دارد ولی از نظر ما با توجه به گستردگی ژانر اتاق فرار در غیر ترسناک قطعا آینده بهتری رو میشه برای اتاق فرار غیر ترسناک تصور کرد.

در ادامه چند ژانر اتاق فرار غیر ترسناک رو سعی می کنیم باهم بررسی کنیم ولی توجه داشته باشید که این ژانرها می توانند در کنار ژانر ترسناک باهم تشکیل دهنده ی یک بازی باشند .

برای مثال اتاق فرار تعاملی ، ترسناک ، فانتزی داشته باشیم که تعامل و فانتزی هر دو غیر ترسناک هستند ولی در کنار بازی های ترسناک هم می توانند قرار بگیرند.

1.پدیده ای به نام تئاتر تعاملی در ژانراتاق فرار

یکی از ژانرهای جدید که این روزها توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کنید، ژانر تعاملی است.

این سبک از بازی اتاق فرار در تلاش است تا با اضافه‌کردن چاشنی هنر به بازی‌های خود رنگ و رخی تازه دهد و همه سبک از طرف‌داران را راضی نگه دارد.

در ژانر تئاتر تعاملی، بازیکنان با افرادی که در بازی قرار دارند ارتباط برقرار می‌کنند و گاهی این ارتباط در روند بازی به آن‌ها کمک می‌کند ولی در مواقعی ممکن است آن‌ها را به مسیر اشتباهی هدایت کند.

پس اگر علاقه‌مند هستید تا سبک جدید و متفاوتی از بازی‌های اسکیپ روم را تجربه کنید این ژانر انتخاب مناسبی است.

همانطور که مشخص است ممکن است اتاق فرا تعاملی هم می تواند ترسناک باشد هم غیر ترسناک ، که بستگی به قصه ی آن اتاق فرار دارد ولی چیزی که مشخص است تعامل بخش مهمی از اون بازی محصوب میشه.

2· ژانر اتاق فرار ، کارگاهی

اگر شما در دوران جوانی، علاقه‌مند به شرلوک هلمز بودید و بارها معماهای مطرح در زندگی را از دید شرلوک نگاه کردید، وقت آن رسیده که با بازی در سبک کارگاهی توانایی‌های خود را محک بزنید.

در این ژانر از بازی‌های اتاق فرار شما در غالب یک کارگاه وارد بازی می‌شوید و باید معما مطرح شده را با کمک سرنخ‌های پنهان حل کنید و سر از اصرار این بازی درآورید.

توصیه ما برای انتخاب این سبک از اسکیپ روم می باشد تا شما بتونید در کمال آرامش و بدون هیچگونه ترس و هیجانی ذهن خودتون رو به چالش بکشید.

3·ژانر اتاق فرار، جنایی

در انتخاب اتاق فرار با این ژانر بهتر است، احتیاط کنید و اتاق فراری را انتخاب کنید که بتواند این سبک از بازی را به‌خوبی به نمایش درآورد؛ این ژانر از بازی حتما یک اتفاق نامتعارفی رخ‌داده است و شما به همراه هم‌تیمی‌هایتان باید مجرم را پیدا کنید.

هنگام بازی در این سبک بهتر است به تمام جزئیات دقت کنید، از کنار هیچ اتفاقی به‌سادگی عبور نکنید.

بیش از هر چیزی داستان بازی جنایی رو باید به صورت کامل درک کنید و خودتون رو جای نقش های اون قصه قرار بدید و دلیل اتفاقات رو به صورت پازلی در کنار هم قرار بدهید.

4· ماجراجویی ژانری که پتانسیل بالایی دارد.

یکی دیگر از انواع ژانر اتاق فرار، ماجراجویی است. در این سبک از بازی‌ها احتمالا با یک فضای جذاب و مدهوش کننده روبه‌رو می‌شوید، پس نگاهتان را به ماجرا عوض کنید، کنجکاو باشید و به دنبال نشدنی‌ترین راه‌ها بگردید.

گاهی تعریف از ماجراجویی عبور از مسیر دشوار و گذر از محافظان گنج است، بنابراین خودتان را برای هر اتفاق غیرمنتظره‌ای آماده کنید.

5·معرفی انواع ژانر اتاق فرار؛ دلهره‌آور

یکی دیگر از معروف‌ترین ژانرهای اتاق فرار، دلهره‌آور است؛ این ژانر با ژانر ترسناک تفاوت‌هایی دارد.

در این سبک از بازی ترس و وحشت شما است که مانع حرکت شما می‌شود؛ شما عالم به این هستید که ممکن است یک قاتل به دنبال شما بیفتد و این آگاهی شما باعث می‌شود که ترس و دلهره تا پایان بازی هم‌گروه شما شود.

وجود دلهره در اتاق فرار ممکن است که تمرکز شما رو در بازی کم کند پس مهمترین کاری که شما باید انجام بدهید این است که حواستان را کامل جمع کنید تا موفق بشوید.

6·اولین ژانر اتاق فرار ، معمایی

این ژانر از بازی طرف‌داران خاص خود را دارد، این افراد عاشق حل معما و دنبال به چالش کشیدن نگاه و توانایی‌های خود هستند.

در ژانر معمایی شما هیچ ترسی را احساس نمی‌کنید و فقط درگیر حل معما هستید؛ اگر تابه‌حال تجربه بازی در اتاق‌های فرار را ندارید بهتر است این ژانر را انتخاب نکنید.

به صورت کلی اولین اتاق فرار ها در ایران از همین ژانر شروع کردن و سپس بقیه موارد را با توجه به نبوغ خودشون اضافه کردند.

برای انتخاب اتاق فرار معمایی کرج روی لینک کلیک کنید

7· معرفی جدیدترین ژانر اتاق فرار، کمدی

یکی دیگر از ژانرهای اتاق فرار، کمدی است. این سبک از بازی اتاق فرار بسیار محدود است و به نسبت به اتاق‌های فرار دیگر متقاضی کمی دارد؛ اما اگر می‌خواهید یک در اوقات فراغت خود شاد باشید و بخندید اتاق فرار کمدی انتخاب خوبی است.

اتاق فرارضحاک یکی از بازی هایی است که توانسته در کنار ارائه بقیه ی ژانر ها از جمله درام ، هیجان، حماسی ، طنز دلنشینی رو هم برای مخاطب های جدید خودش ، با خلق شخصیت پردازی قوی به ارمغان بیاو

8. یکی از جدیدترین ژانر های اتاق فرار ، فانتزی

یکی دیگر از ژانرهای جدید اتاق فرار،فانتزی است . بدون شک وقتی صحبت از ژانر فانتزی می شود به ناخواه فکر آدمی را به سمت  هری پاتر ، ارباب حلقه ها و یا آلیس در سرزمین عجایب می اندازد .

این سبک از بازی های اتاق فرار کاملا” جدید است و کمتر بازی ای را میتوان یافت که دست بر روی این نوع ژانر گذاشته باشد، چون یکی از مهمترین چاشنی که این نوع سبک از بازی های فانتزی باید در خود داشته باشد، فضاسازی است.

فضاسازی بازی های فانتزی باید به گونه ای باشد که شما واقعا” احساس کنید که وارد دنیای نامتعارفی شدید که ممکن است در فیلم ها یا خواب و رویاهایتان  دیده باشید .

خوشبختانه مجموعه ی ما در جدید ترین بازی خود که قرار است با ژانری فانتزی ارائه شود ، دست به ساخت بازی رانساکا  زده است تا شما وارد دنیای ناخودآگاه  شوید که در واقعیت ، هرگز به آنجا قدم نگذاشته اید تا دنیا را از دید آن فرد ببینید برای اینکه بتوانید آن را با تمام وجود حسش کنید.

اتاق فرار رانساکا عجیب ترین اتفاق شما در یک بازی اتاق فرار فانتزی است که غیر از تجربه کردن آن راه دیگری برای درک آن ندارید

جذاب و دوست داشتنی مثل ژانر اتاق فرار اکشن:

یکی ازجذاب ترین و هیجان انگیز ترین ژانرهای اتاق فرار که آینده ای فوق العاده روشنی دارد و تو این سبک از بازی های اسکیپ روم این بار شما در نقش یک ابر قهرمان سناریو قرار میگیرید که قرار است برای مثال کارهایی از جمله درگیری با دزدان،جلو گیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران که فقط  مشابه آن را  در عملیات هایی که توی فیلم ها  دیده اید شباهت دارد که باید از این دست کار ها برای انجام ماموریت غیر ممکن انجام دهید.

در این مقاله به تعدادی از ژانرهای اتاق فرار که توانسته است نظرات مخاطبان زیادی را به خود جلب کند معرفی کردیم، و در خصوص آن‌ها اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه کردیم.

در نهایت این شما و تیم شما است که می‌تواند تصمیم بگیرد که چه ژانری می‌تواند شما را سرحال بیاورد و یک تجربه خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد؛ شما هم اگر ژانر جذابی می‌شناسید به لیست معرفی انواع ژانر اتاق فرار ما اضافه کنید.

واقعا فوق العاده بود ممنون از مجموعه حرفه ای پازل روم

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود