5 نکته ی بی نظیر هینت اتاق فرار

هینت اتاق فرار چیست؟ چه کاربرد هایی دارد؟ چرا وجود هینت در اتاق فرار ضروری است؟ آیا هینت اتاق فرار باعث جذابیت بیشتر بازی می شود؟

سعی می کنیم پاسخی درست به پرسش های شما در مورد یکی از تخصصی ترین اصطلاحات اتاق فرار یعنی انواع هینت اتاق فرار به شما ارائه بدهیم.

 

در مقالات قبلی که در مجله پازل روم منتشر کردیم در خصوص قفل‌ها و انواع قفل‌هایی که در اسکیپ روم وجود دارد اطلاعاتی را منتشر کردیم که اگر تابه‌حال تجربه آشنایی با قفل‌ها را ندارید، بهتر است مقاله ی معرفی انواع قفل های اتاق فرار  را مطالعه کنید.

هینت‌دهی در اتاق فرار، چندین سبک و روش دارد که در هر اسکیپ رومی متفاوت است؛ روش‌های متفاوتی که برای هینت‌دهی وجود دارد باعث خلق خلاقیت و تفاوت در بازی‌ها می‌شود و کمک می‌کند تا اتاق فرارها از هم متمایز شوند.

 

هینت اتاق فرار، به چه معنا است؟

اگر تابه‌حال تجربه اسکیپ روم را ندارید احتمالاً با این اصلاح آشنا نشده باشید، هینت در معنی لغوی کمک و یا راهنمایی ترجمه می‌شود.

هینت اسکیپ روم بخش مهمی از یک بازی حرفه ای
توضیحات هینت اتاق فرار برای کسانی که اطلاعی در مورد آن ندارند

در طول بازی اتاق فرار شما با معماها و ماجراهای متفاوتی روبه‌رو می‌شوید که برای عبور از هر معما نیاز دارید تا معما مربوطه را با کمک سرنخ‌ها حل کنید و پشت سر بگذارید.

ممکن است ترس و استرسی که در طول بازی وجود دارد سرعت عمل شما را کٌند کند و مانع از حل معما شود و یا ممکن است معما پیش‌رو برای شما سخت و غیرقابل‌حل باشد؛ در این صورت شما از گیم مستر بازی و یا هرکسی که شما با او ارتباط دارد تقاضای کمک می‌کنید.

هینت  اتاق فرار به این معنی نیست که مدیر بازی اعداد یا حروف رمز را در اختیار شما بگذارید بلکه تنها سرنخ‌های بیشتری به شما می‌دهد تا به‌دقت بیشتری به معمای پیش‌رو بنگرید.

تا این قسمت در تمامی بازی‌ها ثابت است، اما اینکه چگونه تقاضا کمک کنید و یا اینکه کمک چگونه به دست شما برسد در هر بازی متفاوت است و بسته به خلاقیت سازندگان بازی فرق دارد.

برای اینکه با جواب معما های اتاق فرار آشنا بشید می تونید روی لینک کلیک کنید.

بدترین روش هینت‌ اتاق فرار

بهترین روش‌های هینت در اسکیپ روم، روش مرحله است، یعنی مدیر بازی در چند مرحله کمک و یا سرنخ‌ها را به بازیکنان منتقل کند، تا بازیکنان بتوانند معما را با تلاش گروهی حل کنید، اما برخی از گیم مسترها این لذت را از بازیکنان می‌گیرند و با اولین درخواست کمک از سوی بازیکنان رمز معما را به آن‌ها می‌دهند در این صورت لذتی برای به اتمام رساندن معما باقی نمی‌ماند.

گیم مستر بازی تنها در زمانی موظف به دادن رمز معما است که بازیکنان پس از گرفتن چند هینت هم نتوانند معمای پیش‌روی خود را رمزگشایی کنند، در این صورت می‌تواند رمز آن مرحله را به بازیکنان بدهد تا زمان بازی را از دست ندهند.

 

هینت یا سرنخ

همان‌طور که از قبل اشاره کردیم اتاق‌های فرار اصطلاحات مختص به خود دارند که بهتر است قبل از اینکه وارد بازی شوید با آن‌ها به‌خوبی آشنا شوید تا بتواند از پیروز از اتاق خارج شوید.

ما در مجله پازل روم مقاله‌ای در خصوص اصلاحات مربوط به اتاق فرار آماده کردیم، برای درک بالا از مجموعه بازی‌های اسکیپ روم بد نیست این مقاله را مطالعه کنید.

·سرنخ

وجود سر نخ در بازی اتاق فرار که تفاوت بسیار زیادی با هیسنت در اتاق فرار دارد

سرنخ مجموعه اطلاعاتی است که بازیکنان در طول بازی با آن‌ها برمی‌خورند و بر اساس گشت و گذاری که در اتاق‌ها انجام می‌دهند این سرنخ‌ها را کسب می‌کنند؛ درواقع سرنخ اطلاعاتی است که بازیکنان خودشان به دست می‌آورند.

·هینت (Hint)

هینت اما با سرنخ تفاوت دارد هینت درواقع درخواست کمک و راهنمایی است که بازیکنان از گیم مستر بازی دارند و یک نوع راهنمایی غیرمستقیم است که به روش‌های متفاوتی به دست بازیکنان می‌رسد.

 

انواع مختلف هینت‌ اتاق فرار

سیستم هینت‌ اتاق فرار کاملاً اختیاری است و بر اساس سلیقه و خلاقیت مدیران بازی متفاوت است و هر مجموعه می‌تواند تصمیم بگیرید که به چه سبکی قرار است به بازیکنان خود هینت بدهد، البته روش‌های بسیار متفاوتی هم وجود دارد.

بهتر است به این مورد اشاره کنیم که قبل از اینکه شما بازی خود را شروع کنید گیم مستر بازی شما را با روش‌های هینت گرفتن آشنا می‌کند و اطلاع می‌دهد که به چه طریق می‌توانید در خواست هینت کنید؛ در ادامه این مقاله ما چند مورد از مشهودترین روش‌های هینت دهی را نام می‌بریم:

·روش هینت‌دهی در اتاق فرار با مانیتور

یکی از باب‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های هینت، استفاده از مانیتور است.

در اتاق‌های بازی مانیتورهایی وصل می‌کنند تا بازیکنان به‌راحتی بتواند هر زمانی که احتیاج به هینت دارند از طریق مانیتور هینت مربوط را مطالعه کنند.

در بسیاری از اتاق‌های فرار با ژانر ترسناک از مانیتور تنها در اتاق اول استفاده می‌کنند تا بازیکنان هر زمان که احتیاج به راهنمایی دارند مجبور به برگشت به اتاق اول باشند که این اتفاق ترس ماجرا را افزایش می‌دهد.

 

· هینت‌ اتاق فرار ، با تلفن همراه

در این روش قبل از اینکه شما وارد بازی شوید مدیران بازی تلفن همراهی را در اختیار شما می‌گذارند تا با استفاده از آن هر زمان که احتیاج به کمک داشته باشید در خواست دهید و راهنمایی موردنیاز را دریافت کنید.

بسیاری از اسکیپ روم‌ها اپلیکیشنی مخصوص به بازی خود طراحی کردند تا بازیکنان در طول بازی اگر احتیاج به کمک و یا هینت دارند از طریق اپلیکیشن مخصوص درخواست کمک دهند و هینت را دریافت کنند.

 

·بیسیم وصلیه ای برای هینت اتاق فرار

یکی دیگر از روش‌هایی که با کمک آن می‌توان به بازیکنان هینت داد استفاده از بی‌سیم است، در این روش قبل از شروع بازی به یکی یا چند بازیکن بی‌سیم می‌دهند تا آن را در طول بازی با خود حمل کند و زمانی که از مدیر بازی راهنمایی خواست با کمک بی‌سیم به او اعلام کند.

 

·روش هینت‌ اتاق فرار با بلندگو

در این روش از هینت اسکیپ روم، بلندگوهایی را در اتاق فرار نصب می‌کنند تا هرزمان که بازیکنان در خواست هینت کردند راهنمایی از بلندگو پخش می‌شود.

 

·روش هینت‌دهی در اتاق فرار با حضور گیم مستر

اکتور تعاملی با ارائه نقش خود و دانای کل بودن می تواند نقش هینت را بازی کند

همان‌طور که اشاره کردیم بدترین روشی که می‌توان با استفاده از آن به بازیکنان راهنمایی کرد حضور گیم مستر در داخل بازی است؛ این روش یک رفتار غیرحرفه‌ای است و باعث می‌شود تا بازی طبیعی به نظر نرسد.

هینت توسط بازیگردان یا اکتور بازی

یکی دیگر از روش های هینت دهی در اتاق فرار توی روزهایی که بازار تئاتری تعاملی به شدت داغ است ، کمک رسانی از طریق اکتور تعاملی که زمان زیادی را همراه شما است صورت می گیرد معمولا او دارای فراموشی که همه ی قسمت ها رو یادش نمیاد یا سواد کافی نداره ولی به کمک شما احتایج داره که از اون مخمصه نجات پیدا کنه و اطلاعاتی راجع به گذشته ی اون مکان داره که در هنگام هینت دادن بازی رو منطقی تر جلوه بده و شما و اکتور تعاملی بازی باهم هدف مشترکی دارید.

باید توجه داشته باشین هنگامی که هینت شما از طریق اکتور تعاملی هینت میگیرید حواستون رو باید کاملا به جملات و گفته های بازیگردان توجه کنید و مدام از او درخواست کمک نکنید، باید به این نکته توجه کنید که شما برای حل معما و نجات اون شخص اومدین و نباید همه ی سوال های خود را از اون شخص بپرسید چون هم باعث کلافگی خودتون و هم بازیگردان می شوید و لذت بازی کم می شود.

مجموعه ما یکی از مواردی که خیلی بهش توجه داره، هینت و سبک برقراری ارتباط با بازیکنان است و ما تلاش کردیم که در تمامی بازی های طمع ، همخون، ضحاک و رانساکا وجدیدترین بازی مجموعه یعنی انجمن سایه ها، سبک سیاق همه ی هینت ها باهم متفاوت باشد و البته که در دل داستان بازی ها باشد که شما رو از فضای بازی و ماموریت شما خارج نکند.

شما می تونید با رزرو بازی های ما از طریق اتاق فرار پازل روم دنیا ها و هینت های اتاق فرار متفاوتی را تجربه کنید

 

روش‌های هینت‌دهی در اتاق فرار عنوانی بود که در این قسمت از مقاله آن را بررسی کردیم و تمامی روش‌های موجود را نام بردیم، فراموش نکنید که شما قرار است در این بازی معما حل کنید و از حل معماها لذت ببرید پس تنها در صورتی درخواست هینت دهید که واقعا توان حل کردن را ندارید.

باید بگوییم بعضی از هینت ها هیچ وقت از یاد نمی روند که هرکدوم دلیل مشخص خودشون رو دارند.

اگر شما هم خاطره مرتبطی با روش هینت دهی در اتاق فرار دارید برای ما بنویسید

 

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود