در این قسمت از مجله پازل روم قصد داریم تا در خصوص هینت‌دهی در اتاق فرار صحبت کنیم، اتاق‌های فرار اصطلاحات و مشخصات بسیاری دارند که بهتر است قبل از اینکه برای بار نخست بازی موردنظر خود را آغاز کنید با این اصطلاحات آشنا شوید.

در مقالات قبلی که در مجله پازل روم منتشر کردیم در خصوص قفل‌ها و انواع قفل‌هایی که در اسکیپ روم وجود دارد اطلاعاتی را منتشر کردیم که اگر تابه‌حال تجربه آشنایی با قفل‌ها را ندارید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

هینت‌دهی در اتاق فرار، چندین سبک و روش دارد که در هر اسکیپ رومی متفاوت است؛ روش‌های متفاوتی که برای هینت‌دهی وجود دارد باعث خلق خلاقیت و تفاوت در بازی‌ها می‌شود و کمک می‌کند تا اتاق فرارها از هم متمایز شوند.

 

هینت دهی در اتاق فرار به چه معنا است؟

اگر تابه‌حال تجربه اسکیپ روم را ندارید احتمالاً با این اصلاح آشنا نشده باشید، هینت در معنی لغوی کمک و یا راهنمایی ترجمه می‌شود.هینت دهی در اتاق فرار

در طول بازی اتاق فرار شما با معماها و ماجراهای متفاوتی روبه‌رو می‌شوید که برای عبور از هر معما نیاز دارید تا معما مربوطه را با کمک سرنخ‌ها حل کنید و پشت سر بگذارید.

ممکن است ترس و استرسی که در طول بازی وجود دارد سرعت عمل شما را کٌند کند و مانع از حل معما شود و یا ممکن است معما پیش‌رو برای شما سخت و غیرقابل‌حل باشد؛ در این صورت شما از گیم مستر بازی و یا هرکسی که شما با او ارتباط دارد تقاضای کمک می‌کنید.

هینت دهی در اتاق فرار به این معنی نیست که مدیر بازی اعداد یا حروف رمز را در اختیار شما بگذارید بلکه تنها سرنخ‌های بیشتری به شما می‌دهد تا به‌دقت بیشتری به معمای پیش‌رو بنگرید.

تا این قسمت در تمامی بازی‌ها ثابت است، اما اینکه چگونه تقاضا کمک کنید و یا اینکه کمک چگونه به دست شما برسد در هر بازی متفاوت است و بسته به خلاقیت سازندگان بازی فرق دارد.

 

بدترین روش هینت‌دهی در اتاق فرار

بهترین روش‌های هینت دهی در اسکیپ روم، روش مرحله است، یعنی مدیر بازی در چند مرحله کمک و یا سرنخ‌ها را به بازیکنان منتقل کند، تا بازیکنان بتوانند معما را با تلاش گروهی حل کنید، اما برخی از گیم مسترها این لذت را از بازیکنان می‌گیرند و با اولین درخواست کمک از سوی بازیکنان رمز معما را به آن‌ها می‌دهند در این صورت لذتی برای به اتمام رساندن معما باقی نمی‌ماند.

گیم مستر بازی تنها در زمانی موظف به دادن رمز معما است که بازیکنان پس از گرفتن چند هینت هم نتوانند معمای پیش‌روی خود را رمزگشایی کنند، در این صورت می‌تواند رمز آن مرحله را به بازیکنان بدهد تا زمان بازی را از دست ندهند.

 

هینت یا سرنخ

همان‌طور که از قبل اشاره کردیم اتاق‌های فرار اصطلاحات مختص به خود دارند که بهتر است قبل از اینکه وارد بازی شوید با آن‌ها به‌خوبی آشنا شوید تا بتواند از پیروز از اتاق خارج شوید.

ما در مجله پازل روم مقاله‌ای در خصوص اصلاحات مربوط به اتاق فرار آماده کردیم، برای درک بالا از مجموعه بازی‌های اسکیپ روم بد نیست این مقاله را مطالعه کنید.

·سرنخسر نخ های اتاق فرار

سرنخ مجموعه اطلاعاتی است که بازیکنان در طول بازی با آن‌ها برمی‌خورند و بر اساس گشت و گذاری که در اتاق‌ها انجام می‌دهند این سرنخ‌ها را کسب می‌کنند؛ درواقع سرنخ اطلاعاتی است که بازیکنان خودشان به دست می‌آورند.

·هینت (Hint)

هینت اما با سرنخ تفاوت دارد هینت درواقع درخواست کمک و راهنمایی است که بازیکنان از گیم مستر بازی دارند و یک نوع راهنمایی غیرمستقیم است که به روش‌های متفاوتی به دست بازیکنان می‌رسد.

 

انواع مختلف هینت‌دهی در اتاق فرار

سیستم هینت‌دهی کاملاً اختیاری است و بر اساس سلیقه و خلاقیت مدیران بازی متفاوت است و هر مجموعه می‌تواند تصمیم بگیرید که به چه سبکی قرار است به بازیکنان خود هینت بدهد، البته روش‌های بسیار متفاوتی هم وجود دارد.

بهتر است به این مورد اشاره کنیم که قبل از اینکه شما بازی خود را شروع کنید گیم مستر بازی شما را با روش‌های هینت گرفتن آشنا می‌کند و اطلاع می‌دهد که به چه طریق می‌توانید در خواست هینت کنید؛ در ادامه این مقاله ما چند مورد از مشهودترین روش‌های هینت دهی را نام می‌بریم:

·روش هینت‌دهی در اتاق فرار با مانیتورتصویری از اتاق فرمان اسکیپ روم

یکی از باب‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های هینت دهی، استفاده از مانیتور است.

در اتاق‌های بازی مانیتورهایی وصل می‌کنند تا بازیکنان به‌راحتی بتواند هر زمانی که احتیاج به هینت دارند از طریق مانیتور هینت مربوط را مطالعه کنند.

در بسیاری از اتاق‌های فرار با ژانر ترسناک از مانیتور تنها در اتاق اول استفاده می‌کنند تا بازیکنان هر زمان که احتیاج به راهنمایی دارند مجبور به برگشت به اتاق اول باشند که این اتفاق ترس ماجرا را افزایش می‌دهد.

 

·روش هینت‌دهی در اتاق فرار با تلفن همراه

در این روش قبل از اینکه شما وارد بازی شوید مدیران بازی تلفن همراهی را در اختیار شما می‌گذارند تا با استفاده از آن هر زمان که احتیاج به کمک داشته باشید در خواست دهید و راهنمایی موردنیاز را دریافت کنید.

بسیاری از اسکیپ روم‌ها اپلیکیشنی مخصوص به بازی خود طراحی کردند تا بازیکنان در طول بازی اگر احتیاج به کمک و یا هینت دارند از طریق اپلیکیشن مخصوص درخواست کمک دهند و هینت را دریافت کنند.

 

·روش هینت‌دهی در اتاق فرار با بی‌سیمهینت با بی سیم در اتاق فرار

یکی دیگر از روش‌هایی که با کمک آن می‌توان به بازیکنان هینت داد استفاده از بی‌سیم است، در این روش قبل از شروع بازی به یکی یا چند بازیکن بی‌سیم می‌دهند تا آن را در طول بازی با خود حمل کند و زمانی که از مدیر بازی راهنمایی خواست با کمک بی‌سیم به او اعلام کند.

 

·روش هینت‌دهی در اتاق فرار با بلندگو

در این روش از هینت دهی، بلندگوهایی را در اتاق فرار نصب می‌کنند تا هرزمان که بازیکنان در خواست هینت کردند راهنمایی از بلندگو پخش می‌شود.

 

·روش هینت‌دهی در اتاق فرار با حضور گیم مسترهبینت دهی از طریق اکتور

همان‌طور که اشاره کردیم بدترین روشی که می‌توان با استفاده از آن به بازیکنان راهنمایی کرد حضور گیم مستر در داخل بازی است؛ این روش یک رفتار غیرحرفه‌ای است و باعث می‌شود تا بازی طبیعی به نظر نرسد.

هینت دهی بازیگردان یا اکتور بازی

یکی دیگر از روش های هینت دهی در اتاق فرار توی روزهایی که بازار تئاتری تعاملی به شدت داغ است ، کمک رسانی از طریق اکتور تعاملی که زمان زیادی را همراه شما است صورت می گیرد معمولا او دارای فراموشی که همه ی قسمت ها رو یادش نمیاد یا سواد کافی نداره ولی به کمک شما احتایج داره که از اون مخمصه نجات پیدا کنه و اطلاعاتی راجع به گذشته ی اون مکان داره که در هنگام هینت دادن بازی رو منطقی تر جلوه بده و شما و اکتور تعاملی بازی باهم هدف مشترکی دارید.

باید توجه داشته باشین هنگامی که هینت شما از طریق اکتور تعاملی هینت میگیرید حواستون رو باید کاملا به جملات و گفته های بازیگردان توجه کنید و مدام از او درخواست کمک نکنید، باید به این نکته توجه کنید که شما برای حل معما و نجات اون شخص اومدین و نباید همه ی سوال های خود را از اون شخص بپرسید چون هم باعث کلافگی خودتون و هم بازیگردان می شوید و لذت بازی کم می شود.

مجموعه پازل روم یکی از مواردی که خیلی بهش توجه داره همین هینت دهی و سبک برقراری ارتباط با بازیکنان است و ما تلاش کردیم که در تمامی بازی های طمع ، همخون، ضحاک و رانساکا سبک سیاق همه ی هینت ها باهم متفاوت باشد و البته که در دل داستان بازی ها باشد که شما رو از فضای بازی و ماموریت شما خارج نکند.

روش‌های هینت‌دهی در اتاق فرار عنوانی بود که در این قسمت از مقاله آن را بررسی کردیم و تمامی روش‌های موجود را نام بردیم، فراموش نکنید که شما قرار است در این بازی معما حل کنید و از حل معماها لذت ببرید پس تنها در صورتی درخواست هینت دهید که واقعا توان حل کردن را ندارید.

اگر شما هم خاطره مرتبطی با روش هینت دهی در اتاق فرار دارید برای ما بنویسید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.