6 وظیفه گیم مستر اتاق فرار

استرس و تشویش را تصور کنید، زمانی که آماده ورود به یک اتاق فرار ترسناک هستید. فضا مخوف و پر راز و رمز است. در این زمان کسی به کمک شما می‌آید کسی که قصد دارد شما را با این فضا آشنا کند؛ این فردی کسی نیست جز، گیم مستر اتاق فرار.

فرار از اتاق های بازی

اتاق فرار

اگر اهل هیجان  و معما هستید حتما تا کنون اسم اتاق فرار به گوش شما خورده است. اتاقی که پر از اسرار است و قرار است راه‌حلی برای معماها و وضعیتی که به آن دچار شدید پیدا کنید.

اتاق فرار، بازی هیجانی و پر از معما است در واقع اتاقی است که شما به دلایل مختلف در آن گیر افتاده‌اید حال برای رهایی از این اتاق حاضرید چه کاری انجام دهید؟

برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد اینکه اتاق فرار چیست بدونید کلیک کنید

قبل از اینکه وارد اتاق فرار شوید باید در خصوص آن اتاق بدانید، کسی باید مانند یک راهنمای دلسوز به شما کمک کند، این فرد را گیم مستر می‌نامند.

گیم مستر کیست؟

تصور کنید به یک مهمانی دعوت شدید، مهمانی به جایی که هیچ شناختی از میزبانان ندارید و در واقع وارد محلی می‌شود که کسی را نمی‌شناسید. پس از ورود به اتاق فرار، کسی که خود را میزبان شما معرفی می‎‌کند به شما نزدیک می‌شود.

فعالیت گیم مستر به سه بخش تقسیم می‌شود:

  • فعالیت گیم مستر قبل از شروع بازی
  • فعالیت گیم مستر در زمان بازی
  • فعالیت گیم مستر پس از اتمام بازی

استرس و دلهره پس از اینکه وارد مجموعه شوید در شما جاری می‌شود، اولین مسئولیت گیم مستر آماده سازی شما برای یک بازی چند ساعته است.

فعالیت گیم مستر اتاق فرار قبل از شروع بازی

1-  تحویل وسایل شخصی

پس از ورود تمامی وسایلی که همراه شما است را گیم مستر از شما تحویل می‌گیرد و در جعبه‌ای امن می‌گذارد و تا پایان بازی باید دور از وسایل شخصی خود باشید، مانند؛

  • ساعت
  • تلفن همراه
  • کیف
  • و …

رفتار گیم مستر بازی می‌تواند سرنوشت ساز باشد؛ هر مقدار که این فرد به شغل خود تسلط داشته باشد بازی برای شما جذاب‌تر می‌شود.

2- شرح داستان و روند بازی

یکی دیگر از وضایف گیم مستر، توضیح و تعریف داستان بازی و وظیفه شما در بازی است. اگر وارد اتاقی شود و هیچ چیزی از داستان یا فرایند بازی ندانید بازی به هیچ وجه برای شما قابل درک نیست. پس در ابتدای بازی به خوبی به حرفای گیم مستر گوش دهید و هر سوالی که برای شما به وجود آمد را از گیم مستر بپرسید.

گیم‌مستر قبل از شروع بازی وظیفه‌ی سنگینی بر عهده دارد و اگر این فرد به خوبی نتواند فضا را برای بازی کنان شبیه سازی کند، ممکن است تا انتهای بازی، بازیکنان در سردرگمی باشند.

به همین دلیل یکی از ملاک‌های استخدام گیم مستر باید تبحر در سخن گفتن و تسلط به ویژگی‌های بازی باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ژانرهای اتاق فرار و داستان های مربوط کلیک کنید

 گیم مستر اتاق فرار پس از شروع بازی

1- تماشا روند بازی بازکنان

قسمت دوم فعالیت‌های گیم مستر، درست از زمانی آغاز می‌شود که بازیکنان وارد بازی می‌شوند. از این لحظه تا پایان بازی، گیم مستر در خارج بازی پشت مانیتور و بازی را تماشا می‌کند.

در طول بازی اگر هر مشکلی در مسیر بازیکنان ظاهر شد و یا هر سوالی برای آن ها به وجود آمد گیم مستر آماده پاسخگویی است. راه‌های ارتباطی که بین گیم مستر و بازیکنان وجود دارد، در هر بازی متفاوت است، روش‌های ارتباطی می‌تواند موارد که در ادامه نام می‌بریم باشد:

  • از طریق مانیتورهایی که در بازی وجود دارد.
  • بی سیم
  • تلفن
  • تلفن همراهیی که در ابتدای بازی به بازیکنان داده می‌شود.
  • و …

پس اگر گیم مستر لحظه‌ای غفلت کند، روند بازی از کنترل خارج می‌شود، زیرا همیشه مشکلی در کمین است.

2- گیم مستر  اتاق فرار یک راهنما برای بازکنان

مورد دیگری که باید، گیم مستر در طول بازی به آن توجه داشته باشد، زمان کمک یا هینت است. در طول بازی ممکن است، افراد به بن بست برسند و یا مسیری را پیش بگیرند که اشتباه باشد، در این زمان گیم مستر باید با راه های ارتباطی موجود با بازیکنان ارتباط برقرار کند و آن‌ها را راهنمایی کند.

 راه های راهنمایی در اتاق فرار را در یک مقاله ی جدا بررسی کردیم در صورت اطلاعات بیشتر فقط کافیه کلیک کنید

3- مراقب خراب کاری بازکنان باشید!

قانون دیگری که باید گیم مستر  اتاق فرار  به آن متهد باشد، کنترل لحظه به لحظه بازیکنان است و نباید اجازه دهید که بازیکنان به اجزا و اتاق بازی آسیب بزنند.

به عنوان مثال؛ اگر گیم مستر از مانیتور خود مشاهده کرد که بازیکنی به صورت عمدی یا از روی ترس و اضطراب در حال شکستن یا خراب کاری است می‌تواند با استفاده از راه‌های ارتباطی موجود این مورد را به بازیکنان گوش زد کند.

فعالیت گیم مستر اتاق فرار پس از اتمام بازی

پس از اینکه بازیکنان با پیموندن این راه سخت و دشوار از بازی خارج شدند و یا انصراف دادند گیم‌مستر باید همانند یک میزبان آن ها را بدرقه کند.

ارتباطی که پس از بازی میان بازیکنان و راهنمای بازی به وجود می‌آید بسیار مهم و باعث جلب اعتماد می‌شود.

پس برای بازیکنان وقت بگذارید و اجازه دهید که نظرات و پیشنهادهای خود را به زبان بیاورند. این پیشنهادها به بهبود بازی کمک شایانی می‌کند.

ممکن است برخی از بازیکنان، در طول بازی دچار سردرگمی یا ابهام شده باشند، بهتر است داستان بازی را به خوبی برای این افراد بازگو کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا بازی را متوجه شوند و سر از اسرار بازی درآورند.

گیم مستر اسکیپ روم و مهارت های آن

گیم مستر بودن یک شغل رویایی و پر از ماجراجویی است. به همین دلیل مناسب هر فردی نیست؛ در هنگام انتخاب این شغل دقت کنید اگر برای این کار ساخته نشده باشید پس از مدتی از آن خسته و سرخورده می‌شوید.

در ادامه برخی از مهارت‌هایی که یک گم مستر باید آن داشته باشد را نام می‌بریم:

  • توانایی برقراری ارتباط با بازیکنان
  • روحیه همکاری
  • انرژی بالا
  • توانایی صحبت کردن و تعریف کردن داستان
  • مدیریت شرایط بحرانی
  • علاقه‌مندی به بازی‌های اتاق فرار

برای موفقیت در این شغل باید موارد بالا در شخیصت گیم مستر باشد، در غیر این صورت مخاطبان ناراضی از اتاق خارج می‌شوند.

شغل‌های این چنینی نیاز به تعامل بسیار زیادی دارد، بنابراین اگر قصد دارید در این مسیر حرکت کنید بهتر است میزان انرژی و صبر خود را افزایش دهید تا در طول راه خسته نشوید.

هر یک از اتاق‌های فرار با چالش های متفاوتی رو به رو است، که انتخاب گیم مستر هم یکی از این موارد است، پس در زمان استخدام گیم مستر به خوبی تمام شرایط را بررسی کنید تا نیرویی که استخدام می‌کنید به رشد بازی کمک کند.

توصیه ما برای اینکه بیشتر باشغل گیم مستر اتاق فرار آشنا بشید در ابتدا یکی از بازی های اتاق فرار پازل رو رزرو کنید تا به جزیئات این شغب بیشتر آشنا بشید چون در در هر بازی از مجموعه ما گیم مستر ها کارهای متفاوتی انجام می دهند.

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود